Ga snel naar: Bestellen | Betalen | Kortingen | Website | Retourneren | Account | Juiste product kiezen | Klachten

 

Bestellen

 

Ik heb me vergist, kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt telefonisch of via de mail contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen we uw bestelling tot 17.00 uur annuleren. Ook kunnen we een pakket nog naar een ander adres versturen dan u heeft opgegeven.

Na 17.00 uur kunnen we niets meer annuleren of aanpassen.

 

Kan ik telefonisch bestellen?

Natuurlijk kunt u dat. U kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur. Wij kunnen uw bestelling voor u invoeren. U betaalt dan per bankoverschrijving.

 

Hoe weet ik of een product op voorraad is?

Op de website ziet u of een product op voorraad is. Ziet u in groen staan “in voorraad”, dan kunt ervan uitgaan dat we het hebben.

Als het product desondanks niet de volgende dag geleverd kan worden, stellen wij u hiervan op de hoogte via de mail. Als u het zeker wilt weten of een product op voorraad is voordat u een bestelling doet, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur of via de mail.

 

Hoe kan ik klant bij de webwinkel worden?

Bij Zorgland kunt u 24 uur per dag en 7 dagen in de week bestellen. Wanneer u voor het eerst bij ons bestelt, dan vragen wij altijd om het invullen van enkele persoonlijke gegevens. U kunt kiezen of u een account aanmaakt of een eenmalige bestelling doet.

 

Wat zijn de levertijden?

Als het product op voorraad en u bestelt op maandag tot en met vrijdag voor 23.45 uur, dan krijgt u de volgende dag geleverd. Bestellingen na vrijdag 23.45 uur worden zaterdag ingepakt en verzonden. Deze worden maandag geleverd.

 

Krijg ik korting bij grotere aantallen?

Wanneer u grotere aantallen wilt inkopen, dan bent u bij Zorgland aan het goede adres. Voor grote bestellingen hebben wij aantrekkelijke prijzen. Voor zeer grote orders rekenen wij zeer gunstige tarieven. Voor vragen stuurt u een mail naar chriz@123drogisterij.nl

 

Kan ik mijn geld terug krijgen?

Wanneer er iets niet goed is aan de producten of u krijgt het verkeerde toegestuurd, dan kunt u te allen tijde uw geld terugkrijgen. Ook betalen wij dan de verzendkosten. Wanneer u zelf een verkeerd product heeft gekozen en de verpakking is nog gesloten, ook dan betalen wij u het aankoopbedrag terug. U bent er dan we zelf verantwoordelijk voor het product bij ons te laten verzorgen. Een aangebroken verpakking nemen wij niet terug.

 

Hoe plaats ik een bestelling op Zorgland?

U kunt zowel via onze website als telefonisch bestellen. Op de website zult u er achter komen dat u heel gemakkelijk producten kan vinden en bestellen. Komt u er desondanks niet uit, bel ons gerust, wij helpen u graag. Ook kunt altijd onze klantenservice bellen om uw bestelling door te geven. Wij zorgen dan dat u uw producten de volgende dag krijgt geleverd.

 

Hoe kan een artikel nadat ik besteld heb niet meer op de website staan?

Fabrikanten van incontinentiematerialen passen doorlopend hun assortiment aan. Dit betekent dat producten soms vervangen worden door nieuwe of aangepaste varianten. Als u een product niet meer kan vinden op de website, neem dan contact met ons op. Dan gaan we samen met u op zoek naar een alternatief. En weet dat incomaterialen steeds beter worden. De kans is groot dat we u een materiaal kunnen adviseren waarmee u zich nog beter beschermd voelt.

 

Wat zijn de bezorgmogelijkheden en levertijden?

Onze pakketten verzenden we via PostNL. PostNL levert op werkdagen van 9.00 tot 21.30 uur en op zaterdagen van 9.00 tot 18.00 uur. 95% van de bestellingen wordt binnen 24 uur bij onze klanten in Nederland en België afgeleverd. Het kan echter helaas gebeuren dat een pakket bij PostNL in de magazijnen blijft liggen. Dit is door ons niet te voorkomen. Rond de Kerst en andere feestdagen kan de levering wat langer duren. Bezorging op de Waddeneilanden, in Duitsland en Luxemburg duurt vaak één werkdag langer. Voor andere landen gelden weer andere termijnen.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Voor orders lager dan 20 euro rekenen wij € 6,50 per bestelling voor afleveradressen in Nederland, België en Duitsland. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal dozen per bestelling. Wij bezorgen alle artikelen in uw bestelling, indien mogelijk, in één pakket. Het kan voorkomen dat u niet alle artikelen van uw bestelling in één pakket toegezonden krijgt. In dat geval berekenen we u slechts eenmaal de kosten voor verpakking en verzending; alle andere artikelen binnen dezelfde bestelling worden gratis bij u afgeleverd.

 

Wat doe ik als mijn bestelling niet of niet compleet is aangekomen?

Neem zo spoedig mogelijk telefonisch of via de mail contact op met onze klantenservice. Wij gaan het probleem direct voor u oplossen.

 

Wie bezorgt mijn bestelling?

Uw bestelling wordt bezorgd door PostNL.

 

Waarom moet ik tekenen voor ontvangst?

Zorgland verstuurt producten zo discreet als mogelijk. Wij willen dus zeker weten dat een pakket wordt bezorgd bij degene die het heeft besteld. Een handtekening is hierbij weliswaar niet 100% waterdicht, maar wel de meest veilige methode.

 

Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?

Dat is heel vervelend. U kunt contact opnemen met onze klantenservice. Die zorgt dat u uw bestelling zo snel mogelijk ontvangt.

 

Kan ik mijn factuur per post ontvangen?

U kunt telefonisch of via de mail contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunt aangeven dat u uw factuur per post wilt ontvangen.

 

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

U ontvangt uw factuur via de mail nadat uw betaling bij ons is ontvangen. Bij betalen met iDeal, Paypal, Credit Card en KLARNA is dat meteen na het doen van de bestelling. Bij een bankoverschrijving is dat op het moment dat de betaling bij ons binnen is.

 

Wanneer ontvang ik mijn track & trace code?

‘s Avonds wanneer uw bestelling door ons aan PostNL wordt meegegeven, sturen wij u per mail een Track & Trace link. Dat is een linkje waarmee u uw bestelling kunt volgen. Wanneer u erop klikt, wordt u doorgeleid naar een pagina van PostNL waar staat waar uw pakket op dat moment is en wanneer het bij u wordt bezorgd. Zo weet u altijd wanneer u thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen.

 

Jullie zeggen morgen leveren, maar als ik dan niet thuis ben kan het dan ook een dag later bezorgd worden?

Als u uw bestelling op een specifieke dag wil laten bezorgen kunt u telefonisch of via de mail contact opnemen met onze klantenservice.

 

Ik heb een verkeerd adres ingevoerd. Wat nu?

U kunt telefonisch of via de mail contact opnemen met onze klantenservice. Voor 17.00 uur kan het  adres nog aangepast worden. Daarna niet meer want dan is de bestelling verzonden.

 

Bestellen buitenland

 

In welke landen kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Klanten in Nederland, België en Duitsland kunnen bij ons bestellen. Wanneer het om grote orders gaat is het natuurlijk ook mogelijk om naar andere landen te verzenden. Neem hiervoor contact met ons op, dan bekijken hoe we de order zo snel en goedkoop mogelijk bij u kunnen laten bezorgen.

 

Hoe plaats ik een bestelling voor bezorging in het buitenland?

U kan op onze website uw bestelling invoeren en het land (Nederland, België en Duitsland) kiezen.

 

Betalen

 

Wat zijn de betaalmethoden?

Bij Zorgland kunt u snel, veilig en zonder risico betalen. Wij bieden de belangrijkste betaalmethodes, zoals iDEAL, de bekende bankoverschrijving, PayPal, Creditcard en KLARNA.

 

Hoe weet ik zeker of mijn betaling gelukt is?

U ontvangt een factuur van uw bestelling per mail zodra de betaling is gedaan. Wanneer u met iDEAL betaalt, is dat meestal enkele minuten na het bestellen.

 

Wat zijn de verzendkosten per bestelling?

Voor orders lager dan 20 euro rekenen wij € 6,50 per bestelling voor afleveradressen in Nederland, België en Duitsland. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal dozen per bestelling.

 

Wij bezorgen alle artikelen in uw bestelling, indien mogelijk, in één pakket. Het kan voorkomen dat u niet alle artikelen van uw bestelling in één pakket toegezonden krijgt. In dat geval berekenen we u slechts eenmaal de kosten voor verpakking en verzending; alle andere artikelen binnen dezelfde bestelling worden gratis bij u afgeleverd.

 

Zijn genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?

De bedragen die u bij de producten ziet, zijn inclusief BTW.

 

Hoeveel BTW betaal ik?

Voor incontinentiematerialen betaalt u 6% btw. Dat geldt voor inlegger, pants, slips en onderleggers. Voor verzorgingsproducten betaalt u 21% btw.

 

Kan ik mijn factuur per post ontvangen?

U kunt telefonisch of via de mail contact opnemen met onze klantenservice. Daar print men uw factuur uit en verzenden hem per post.

 

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

U ontvangt uw factuur via de mail nadat uw betaling bij ons is ontvangen. Bij betalen met iDEAL, PayPal, Credit Card en KLARNA is dat meteen na het doen van de bestelling. Bij een bankoverschrijving is dat op het moment dat de betaling bij ons binnen is.

 

Er is een storing bij iDEAL, hoe kan ik bestellen?

U kunt u bestelling doen via een andere betaalmethode. Ook kunt u contact opnemen met de klantenservice. Wanneer er technische problemen zijn, zijn wij altijd bereid om een order direct te verzenden wanneer daar haast mee is.

 

Kan ik mijn factuur op een andere naam laten zetten i.v.m. declaratie?

Dat kan. Neem contact op met onze klantenservice.

 

Kortingen / acties

 

Hoe weet ik wanneer er een aanbieding is?

Wanneer u zich inschrijft op onze “123actiemail” dan blijft u altijd op de hoogte van acties, aanbiedingen en ander belangrijk nieuws.

 

Waar kan ik mij inschrijven voor de 123actiemails?

Op onze homepage linksonder op de pagina staat waar u zich in kunt schrijven voor actiemails. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice.

 

Hebben jullie ook kortingsacties?

Wij hebben soms heel mooie kortingsacties, waar onze klanten graag gebruik van maken. Wanneer u zich inschrijft op onze “123actiemail” dan blijft u altijd op de hoogte van acties, aanbiedingen en ander belangrijk nieuws.

 

Website

 

Hoe kan ik een product zoeken?

Rechtsboven op onze website staat een zoekbalk waar u de naam of het bestelnummer van het product wat u zoek in kan typen. Als u op het vergrootglas in de zoekbalk klikt, of op ‘enter’ drukt krijgt u de zoekresultaten.

 

Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?

Rechtsboven op onze website staat (boven de zoekbalk) ‘winkelwagen’, aantal items en het bedrag. Als u hierop klikt, ziet u de volledige inhoud van uw winkelwagen.

 

Hoe kan ik klant bij de webwinkel worden?

Op deze pagina kunt u een account aanmaken. Wanneer u nu een bestelling doet, wordt deze opgeslagen in uw account. Bij een volgende bestelling kunt u eenvoudig op “nogmaals bestellen” klikken. Zo kunt u in een paar minuten uw bestellingen bij Zorgland doen. Ook kunt u in uw account uw adres aanpassen of extra adressen aanmaken, zodat u naar verschillende adressen kunt verzenden.

 

Hoe weet ik dat Zorgland een betrouwbaar bedrijf is?

Zorgland is een officieel bedrijf. Wij staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Ook kunt u onze namen, gegevens en contactgegevens gemakkelijk terugvinden. Wij zijn via mail en telefoon altijd bereikbaar.

Bij de beoordelingen van Kiyoh (een onafhankelijke beoordelaar) ziet u hoe andere klanten over ons denken.

Bij Zorgland gaan wij respectvol om met de privacy van onze gebruikers. Wij vragen u daarom alleen om de meest noodzakelijke gegevens voor het afhandelen van de bestelling en de betaling.

De informatie die u ons geeft, wordt met de grootst mogelijke zorg behandeld en bewaard. Uw gegevens worden niet gebruikt voor andere doeleinden.

 

Retourneren

 

Wat kost het om een verkeerd product terug te sturen?

Dat is afhankelijk van het gewicht van het pakket. Dozen tot 10 kilo kosten 6,95 euro. U moet alle retourzendingen frankeren bij verzending. Pakketten die niet zijn gefrankeerd nemen wij niet aan. Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij, de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

Hoe kan ik artikelen retourneren?

Neem eerst contact met ons op. Vervolgens stuurt u het pakket via PostNL naar ons toe.

 

Wat zijn redenen om een bestelling te retourneren?

1. U heeft zich vergist of u bent niet tevreden (tevredenheidsgarantie)

Wij willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij Zorgland. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 100 dagen retour sturen aan Zorgland.

Het product moet compleet te zijn en indien mogelijk in originele verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van Zorgland. De afkoelingsperiode van 100 dagen geldt uitsluitend voor consumenten.

 

Een aantal producten komt niet in aanmerking voor onze tevredenheidsgarantie:

• Geopende verbruiksartikelen

• Artikelen die beschadigd of incompleet zijn

 

2. Er is een defect of verkeerd product geleverd

Defect of verkeerd product bij ontvangst (D.O.A.)

Een DOA is een product dat direct na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen twee maanden in bezit moet zijn van Zorgland). Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan per e-mail contact met ons op.

 

U heeft een defect product (geen D.O.A.)

Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een product dat na 8 dagen defect is gegaan. Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op. De verzendkosten van de klant naar Zorgland zijn voor uw rekening. Zorgland zal wel kosteloos het vervangende/gerepareerde product naar u terugsturen.

 

3. De levering is tijdens transport beschadigd: transportschade

Allereerst raden we u aan geen beschadigd pakket bij ontvangst aan te nemen. Mocht dit onverhoopt toch gebeuren, laat dan op het postkantoor proces-verbaal opmaken of bel 0582-33 33 33. Dit verbaal is voor ons belangrijk bij het omruilen. Neem ook telefonisch contact met ons op. U heeft na ontdekking van de beschadiging twee maanden om uw klacht bij ons neer te leggen.

 

Naar welk adres kan ik mijn bestelling retourneren?

Zorgland
Krombraak 4
4906CR Oosterhout
Nederland

 

U moet alle retourzendingen frankeren bij verzending. Vermeld bij de zending uw bank- of gironummer, zodat wij, de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

 

Account en e-mails

 

Ik heb geen email voor bevestiging ontvangen, wat nu?

We versturen altijd een bevestigingsemail zodra de bestelling geplaatst is en zodra de order gereed is. 

Als u geen bevestigingsmail ontvangt, controleer dan of deze binnen is gekomen in de spam mail of ongewenste mail. Als dat niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Hoe kan ik een account aanmaken?

Klik rechtsboven in de pagina op “MIJN ACCOUNT” en vervolgens op “ACCOUNT AANMAKEN”. De rest wijst zich vanzelf. Zo niet: neem gerust contact op onze klanten, wij helpen u graag.

Waarom moet ik een account aanmaken?

Dat hoeft u niet. U kunt te allen tijd bij ons bestellen zonder account. U account maakt u aan wanneer u geen zin heeft om telkens uw adresgegevens in te vullen. Ook ziet u in uw account al uw bestellingen en u kunt er heel gemakkelijk opnieuw dezelfde bestelling doen.

 

Hoe wijzig ik de gegevens van mijn account?

U logt simpelweg in op uw account en u kunt daar al uw gegevens aanpassen.

 

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Klik op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens krijgt u een mail met een link. Als u daarop klikt, kunt zelf opnieuw uw wachtwoord instellen. Lukt het niet? Stuur dan even een mail naar onze klantenservice met daarin uw inloggegevens en het nieuwe wachtwoord. Dan stellen wij dat voor u in.

 

Hoe verwijder ik mijn account?

Stuur even een mail naar onze klantenservice met de vraag uw account te verwijderen, dan zorgen wij daar direct voor.

 

Ik kan niet inloggen wat nu?

Om te beginnen kunt u klikken op “Wachtwoord vergeten”. U krijgt dan een nieuw wachtwoord. Lukt het nu nog niet om in te loggen? Neem even contact op met onze klantenservice, wij zorgen dat u uw account weer in kan.

 

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Dat kan via mail of telefoon. U kunt uw adres ook zelf aanpassen in uw account. Komt u er niet uit: wij helpen u graag.

 

Hoe kan ik melding maken van misbruik van mijn gegevens?

Als u misbruik vermoedt van uw gegevens neem dan zo spoedig mogelijk contact op met uw klantenservice.

 

Ik heb een nieuw e-mailadres. Moet ik nu ook een nieuw account maken?

Nee, u kunt u nieuwe emailadres aanpassen in uw account. U kunt daarna met dit e-mailadres inloggen en u krijgt hier alle mails bezorgd.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Op de inlogpagina kunt u aangeven dat u uw wachtwoord bent vergeten. U vult u emailadres in en ontvangt een mail met een link. Door op de link te klikken komt u op een pagina waar u een nieuw wachtwoord in kunt voeren.

 

Juiste product kiezen

 

Waar kan ik terecht voor vragen over incontinentiematerialen?

Voor vragen over incontinentiematerialen kunt u terecht in onze kennisbank. Als u daar het antwoord op uw vraag niet kan vinden kunt u contact opnemen met de klantenservice. We adviseren liever niet via de mail. Wat we in een gesprekje van een paar minuten kunnen vaststellen, kost via de mail vaak erg veel tijd, omdat er veel mailtjes op en neer gaan. Hopelijk hebt u hier begrip voor.

 

 

Verkopen jullie ook op vraag van klanten?

Als een product wat u zoekt niet op onze website staat kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

 

De producten op jullie site zijn goedkoper dan bij mijn apotheek. Zijn het dezelfde producten?

Wij leveren alleen officiële producten van de bekende merken. Onze inkoop is in veel gevallen goedkoper dan die van apotheken. Daarbij werken wij met kleinere winstmarges. Zo zijn wij in staat om tegen lagen prijzen incontinentiematerialen te leveren.

 

Hoe worden jullie producten verpakt?

Wij verpakken uw producten veilig en discreet. De dozen zijn goed afgesloten en van buiten is niet zichtbaar wat erin zit.

 

Verkopen jullie alleen producten voor volwassenen of ook voor kinderen?

Wij verkopen vooral luiers voor volwassenen. Merken als Pampers en Libero hebben wij niet in het assortiment. Wij hebben wel enkele producten voor kinderen die soms last hebben van incontinentie.

 

Hoe weet ik welke maat broekje/slip ik nodig heb?

Hiervoor hebben wij een maattabel ontwikkeld. Mocht u nog twijfels hebben, neem gerust contact op met onze klantenservice. Die helpt u verder bij het vinden van de juiste maat.

 

Klantenservice / klachten

 

Wat doe ik als ik een vraag of klacht heb?

Neem contact op met onze klantenservice.

 

Hoe neem ik contact op met de klantenservice?

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur, op nummer 0492-747100. U kunt ons ook mailen: info@zorgland.be

 

Wanneer beantwoorden jullie de mail?

U kunt uw vragen mailen naar: info@zorgland.be Wij reageren altijd dezelfde dag, uiterlijk de volgende ochtend, op uw bericht.

 

Bellen jullie terug als ik een bericht achterlaat op het antwoordapparaat?

Natuurlijk. Wij nemen de volgende dag contact met u op tussen 9.00 en 12.00 uur. Als u vrijdagmiddag of in het weekend een bericht achter laat, bellen wij u maandag tussen 9.00 en 12.00 uur terug.

 

Kiyoh beoordeling

 

Waarvoor is het schrijven van een beoordeling bedoeld?

Kiyoh is een onafhankelijke organisatie die voor ons beoordelingen van klanten verzameld. Deze beoordelingen worden gepubliceerd, zodat andere klanten kunnen lezen hoe wij functioneren. Wij kunnen deze beoordelingen niet beïnvloeden of van de website halen. Wel kunnen wij bij een negatieve reactie onze versie van het verhaal schrijven.

 

Hoe schrijf ik een beoordeling?

Kiyoh stuurt u namens ons een mail met verzoek tot een beoordeling. Dit wijst zich vanzelf.

 

Wanneer staat mijn beoordeling op de site?

Positieve beoordelingen worden direct gepubliceerd. Voor negatieven beoordelingen krijgen wij de kans om het probleem eerst te verhelpen zodat een klant alsnog een positieve reactie kan schrijven, als hij of zij dit wil. Wij maken van deze bedenktijd eigenlijk nooit gebruik, omdat wij vrijwel nooit negatieve reacties krijgen die erom vragen opgelost te worden.